قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
  • بررسي عدالت از ديدگاه امام علي(ع) با تكيه بر نهج البلاغه
  • اعتدال در اندیشه و کلام شهید مطهری
  • شهید مطهری و اعتدال
  • تفسیر نظریه اعتدال توسط حضرت زهرا(سلام الله علیها) در فعالیتهای اجتماعی
  • گوشه ای از زندگی ام البنین
  • نوشتن درباره فاطمه(سلام الله علیها)كاری است بس دشوار. فاطمه(سلام الله علیها)را با چه می توان سنجید، قیاس كرد، تعریف كرد....؟ نه. فاطمه(سلام الله علیها)را فقط با فاطمه(سلام الله علیها)می توان شناخت.در آستانه میلاد خجسته این بانوی آسمانی، در گفتگو با حجة الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، نویسنده و محقق، به بررسی ابعاد اجتماعی شخصیت فاطمه(س) پرداخته ایم كه تقدیم شما می گردد. برای شروع بحث از میلاد خجسته حضرت فاطمه(س) شروع كنید... حضرت صدیقه طاهره(س) موجودی بهشتی است؛ یعنی نور پاك آن حضرت از میوه ای بهشتی كه در شب معراج به نبی اكرم (ص) داده شد، به وجود آمد. آن نور، نوری است كه با تلألؤ آن در خانه نبی اكرم(ص)، كوثر در آن جوشید.


    ادامه مطلب
    [ 30 / 1 / 1393برچسب:اعتدال حضرت زهرا, ] [ 22:18 ] [ ا.امینیان ]

    نامش فاطمه دختر حزام بن خالد عامري و مادرش ثمامه بود. در حدود سال پنجم هجري در كوفه و يا اطراف آن متولد گرديد. وي در عصر خود يكي از زنان با فضيلت، پرهيزگار، عابد، با تقوا و در شعر و حديث سرآمد ديگران بود


    ادامه مطلب
    [ 23 / 1 / 1393برچسب:ام البنین, ] [ 1:1 ] [ ا.امینیان ]

    «عدل» در لغت به معناي هموزن و برابر بودن دو چيز با هم است. قديمي‌ترين تصوير عيني، يا مصداق مادي كه واژه‌ي «عدل» را به‌آن مي‌شناختند باري بود كه بر پشت شتر يا جانوران باركش ديگر مي‌نهادند تا از جايي به جايي ديگر حمل كنند. وضعيت فيزيكي شتر يا جانور ديگري كه براي حمل بار مورد استفاده قرار مي‌گرفتند به‌گونه‌اي بود كه براي به مقصد رسيدن ناگزير مي‌بايست بار به دو بخش مساوي و هموزن تقسيم مي‌شد و در دو طرف پشت و پهلوي جانور باركش قرار می گرفت تا سنگيني يك‌طرف سبب كج شدن و فرو افتادن بار نشود.


    ادامه مطلب
    [ 19 / 1 / 1393برچسب:عدل و عدالت, ] [ 23:8 ] [ ا.امینیان ]

    چکیده
    این نوشتار مجموعه ی کوچکی از رفتار و گفتار حضرت امیرمؤمنان علی علیه السلام درباره ی اخلاق خانوادگی است که درآن ابتدا به اقتصاد و مدیریت منزل پرداخته شده و سپس به رفتار وگفتار ایشان دررابطه با همسر اشاره گردیده است.


    ادامه مطلب

    یکی از توصیه‌های مهم دین اسلام به پیروان خود، رعایت اعتدال و میانه‌روی است و از زیاده‌روی یا کندروی در امور زندگی نهی شده است.

    از این رو دقت در تنظیم روابط دوستانه، فراتر از حد اعتدال گام برنداشتن روش حکیمانه‌ای است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.


    ادامه مطلب
    [ 17 / 12 / 1392برچسب:اعتدال در دوستی, ] [ 19:1 ] [ ا.امینیان ]
    صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
    .: Weblog Themes By Payame Mehr :.

    درباره وبلاگ

    به وبلاگ من خوش آمدید
    موضوعات وب
    امکانات وب
    ورود اعضا:

    خبرنامه وب سایت:





    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 18
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 18
    بازدید ماه : 18
    بازدید کل : 5372
    تعداد مطالب : 29
    تعداد نظرات : 8
    تعداد آنلاین : 1

    Alternative content


    دریافت کد پیغام خوش آمدگویی